Friday, October 12, 2012

Jadi Ahli Shaklee : Sungguh Ia Pilihan Yang Bijak


Setelah mengamalkan set breastfeeding yang dibeli dari Mommy Lyna pada awal tahun 2011, saya berpuas hati dengan hasil susu saya. Kira ia lebih baik dari saya tak makan vitamin Shaklee. Alhamdulillah. Saya happy dan saya sebenarnya sunguh berazam untuk breastfeedkan baby sepenuhnya. Saya bersyukur dipertemukan dengan Mommy Lyna kerana beliau selalu memberi cadangan dan pandangan jika saya ada masalah penyusuan.

Saya jadi ahli Shaklee pada bulan puasa tahun 2011. Apa yang saya dapat?

1) Semua vitamin Shaklee boleh dibeli dengan harga member. Iaitu 15-20 % discount dari retail price. :). Sapa yang tidak suka ade diskaun2 ni kan :) 
2) Setiap pembelian akan dapat UV dan jika UV itu meet 150UV dan ke atas akan dapat bonus :)
3) Dapat majalah Shaklee Today setiap 2 bulan. Dalam tu banyak share tentang kejayaan leader2 Shaklee, berita-berita terkini dan info-info tentang produk.

Best :)

Terbuka hati untuk memulakan bisness online Shaklee pada Februari 2012 walaupun saya sudah menjadi ahli pada September 2011 lagi. Apa yang saya lihat, potensi peluang perniagaan online adalah sangat besar. Sebagai seorang ibu, pelajar dan isteri-saya memilih untuk bisness online kerana saya tidak perlu keluar rumah setiap hari untuk berbisnes tetapi saya hanya perlu menghadap komputer dan sambil tu boleh bermain dengan anak. Osem bukan ?? Lambakan kerja sebagai pelajar pula lagi membuatkan saya rasa inilah business yang terbaik untuk diri saya sekarang. Apa yang penting saya sangat SUKA BERBISNES. Itu passion saya.

Apa yang Shaklee tawar jika kita mahu serius untuk memulakan bisnes Shaklee?
1) Keuntungan dari penjualan produk (retail)
2) Personal bonus
3) Leadership bonus
4)car bonus program
5)Coordinator incentive program
6) Convention
7) Umrah 
8) Bonus kenaikan pangkat
Banyakkan!! Bonus-bonus ini Shaklee yang bagi bukan ambil duit dari downline seperti MLM lain.

Tapi orang cakap, kalau kita minat bisnes, tapi salah pilih mentor pun susah juga. Saya bersyukur dipertemukan dengan "mak" saya yang kini sudah menjadi Master Coordinator iaitu pangkat tertinggi dalam Shaklee.


 10 sebab mengapa saya memilih bisness Shaklee bawah mentor saya!

(1) Saya mempunyai seorang mentor yang boleh dirujuk pada bila-bila masa sahaja. 1-1 tau. Boleh emel/msj kalau ada apa-apa nak tanya. Business lain ada ke macam ni. Ada ke orang nak layan kita yang masih bertatih ni? Sebab tu saya sayang mentor saya.

(2) Saya mempunyai kumpulan sokongan yang sangat membantu dalam bisnes ini. (Ini kumpulan rahsia kami). Kami lebih kepada sharing is loving :)

(3) Kelas bimbingan secara online 24 jam/7 hari di kumpulan rahsia kami. Nak tanya apa, ha tanyalah kat situ. InsyaAllah, kami saling membantu.

4)Bimbingan secara offline. Mentor saya akan datang ke Penang/ serata Malaysia untuk coaching dan berkongsi tentang hal-hal bisnes dan marketing. Pada bulan lepas, mentor saya sanggup datang ke Penang untuk berkongsi rahsia tentang Searching Engine Optimization (SEO) dan Marketing dan ia adalah PERCUMA!! Oh, kelas SEO Marketing ni nak pi perlu bayar ribu-riban tau .

Gambar bersama mentor tersayang dan Shaklee Independent Distributor yang lain


(5) Semua kelas offline boleh bawa anak-anak. Anak-anak takkan dibiarkan. Anakkan rezeki.

(6) Ada sokongan antara suami kepada suami. Ye, kekadang suami masih belum bersedia untuk sama-sama untuk berbisness Shaklee. Namun, dengan perkongsian mentor saya, ada web site rahsia untuk suami-suami ni. Orang cakap, Men-To-Men Talk

(7) It’s not just only business. Di kumpulan rahsia kami, mentor kami selalu tekankan bab hubungan dengan Allah. Dalam bisnes, berusaha macam mana pun, tapi Allah lah yang menentukan rezeki kita.  Kumpulan kami selalu saling memperingat bab-bab menjaga hubungan dengan Allah dan amalan-amalan murah rezeki. Dulu saya liat untuk membaca surah Al Waqiah, sekarang surah tersebut menjadi must-read surah untuk saya.

(8) Business ini boleh buat offline dan online. Saya tidak perlu menyewa rumah kedai untuk memulakan bisnes ini. Saya tidak perlu bayar bayar bil api, air or pekerja untuk bisness ini kerana semuanya adalah online. Untuk memudahkan perjalanan bisness saya, saya pakai smart phone dan semua order dari email/sms boleh diselesaikan dengan cepat. Saya memerlukan modal yang rendah untuk memulakan bisnes!! 

(9) Saya mempunyai hubungan silaturahim dengan ramai orang. Dengan customer, dengan adik beradik, sedara mara sekapal :).

(10) Saya boleh share sedikit ilmu tentang kesihatan dengan keluarga dan rakan-rakan.   Paling best, mak saya mempunyai kolestrol yang tinggi, namun sejak mengamalkan Shaklee, kolestrol mak dah normal. Saya sangat gembira kerana dapat menggembirakan mak. Dulu, saya kurang ilmu penyusuan. Namun sejak menjadi SID ni, alhamdulillah, saya ada sedikit ilmu untuk dikongsikan dengan ibu-ibu yang baru mahu memulakan penyusuan. Jom kita jadi bermanfaat untuk orang lain. Itukan pesan nabi.

Ok saya sekarang saya nak share mengapa saya maemilih business Shaklee? Mengapa bukan MLM yang lain?

~Saya memilih Shaklee kerana produk Shaklee itu sendiri. Porduk Shaklee telah berada 50 tahun dipasaran. Produk Shaklee adalah berasaskan bahan-bahan semulajadi. Prinsip produk yang dihasilkan oleh Shaklee adalah SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN DAN SENTIASA MESRA ALAM. Lagi pun, saya sudah mengamalkan pengambilan ini sejak tahun 2011 dan saya sangat berpuas hati dengan hasilnya. Apa yang penting ia adalah produk yang HALAL

~The best thing saya just start business ni dengan menjadi ahli RM 65 sahaja. Ya, semurah itu. Saya tidak perlu membeli beribu-ribu ringgit stok produk. Apa yang saya lakukan, saya mula promosi di blog dan FB, apabila ada order saya kan emel ke shaklee HQ dan merekalah yang akan poskan. Menarik bukan? Tak perlu bersusah payah!! Namun, disebabkan peningkatan permintaan yang banyak, saya mula membeli stok dalam RM 500. Dan alhamdulillah semunya habis dan kini semakin meningkatkan. Syukur.


Ehem...rasanya panjang sangat entry ni. 

Pendek kata, saya sangat suka bisnes Shaklee :)

Bersama group yang betul, kelas bimbingan yang betul dan lain-lain, sistem group kami telah terbukti berkesan dan berjaya.

Jika anda bersedia untuk explore bisnes Shaklee bersama saya, boleh berikan butiran seperti berikut dengan pembayaran ahli sebanyak RM 65 + RM10 (postage) untuk stater kit:

~Nama penuh
~No IC
~Alamat rumah
~No HP
~Email
~Nama pasangan (jika ada)
~No IC pasangan
~Acc maybanl (untuk urusan pembayaran bonus)




Mahu tapi malu...Jangan risau, dunia maya kini anda tak perlu jadi pemalu sebab tak nampak pun..hehehe..

Peluang besar di depan mata, takkan nak lepaskan begitu saja...

Mahu info lebih lanjut?
Boleh hubungi saya di

012-6891597
hidayazakaria@yahoo.com








No comments:

Post a Comment